31 marca 2013

Orzeszki z kakaowym kremem


Składniki:

Ciasto:
3,5 szklanki mąki
200 g miękkiego masła
3/4 szklanki cukru pudru
2 łyżki kwaśnej śmietany
3 jajka
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
szczypta soli

Masa kakaowa:
1/3 szklanki mleka
150 g miękkiego masła
1 szklanka cukru pudru
3 łyżki kakao
1 szklanka mleka w proszku

Sposób przygotowania:

1. Mąkę, cukier puder oraz sodę przesiać do miski.Dodać masło, śmietanę, jajka i sól. Zagnieść ciasto.
2. Patelnię do orzechów posmarować olejem i nagrzać. Z zagniecionego ciasta uformować kulki i smażyć ok. 2 min. z każdej strony.
3. Usmażone skorupki odstawić do wystygnięcia.
4. W garnku roztopić masło, mleko i cukier. Dodać kakao i dokładnie wymieszać. Gotować kilka minut i odstawić do wystygnięcia.
5. Do masy dodać stopniowo mleko w proszku do momentu aż masa nabierze dość gęstej konsystencji.
6.Skorupki napełnić masą (do jednej połówki więcej, do drugiej mniej).
7. Skorupki połączyć ze sobą.





(Z podanego przepisu powstaje ok. 80 orzeszków.)






5 komentarzy:

  1. oho ! widzę, że zaczynacie ;) no więc wasz przepis kusi i to bardzo (zwłaszcza jak się czegoś tak pysznego smakowało) . czekam na więcej ciekawych przepisów ;)
    Gośka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mamy nadzieję, że skorzystasz z naszych przepisów :D
      Orzeszki podczas świąt zrobiły furorę, więc na pewno szybko się nie znudzą ;D

      Usuń
    2. oj tego to ja jestem pewna :D

      Usuń
  2. Świetny przepis! Chętnie skorzystam! Szkoda tylko, że nie mam takiej formy do robienia tych orzeszków. :P

    Chętnie będę tutaj zaglądać! ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja swoją patelnie kupiłam na allegro, wyniosła mnie ok. 60 zł a będzie mi służyć przez lata :D

    OdpowiedzUsuń